| Pierre Dite Levant "Our Levant" | |
|
|
Auteur | Message |
---|
Doorsch
Nombre de messages : 130 Age : 42 Localisation : Allemagne Date d'inscription : 04/03/2014
| Sujet: Pierre Dite Levant "Our Levant" Lun 2 Nov 2015 - 12:30 | |
| Pierre Dite Levant "Our LevantJust a new stone i got, its from the same Suplier/Producer EGS who also sold the Lorraine Rouge Stones "La Lorraine". Never seen the Label with the steamship..actually its not proven till today what EGS stands for, actually iam still trying to research this topic...the stone seems to contain a huge amount of Quartz, my personal guess is that it might be a type of Quartzite and it seems it could work as fine as the grit it is lapped to...actually it wasnt sold as a razor hone in the past. Mostly wine farmers used these for sharpening the wine cutting tools/shears.... It should not be mixed up with the turkey Stones called Pierre Du Levant, Pierre Levante, Pierre Du L'est, etc..its a different type of stone.@Antoine, Fikira, etc.: If somebody can/could translate my english text, i would well appreciate it
Dernière édition par Doorsch le Lun 2 Nov 2015 - 15:12, édité 1 fois |
|
| |
Thaeris
Nombre de messages : 8641 Age : 34 Localisation : Vincennes Date d'inscription : 19/03/2011
| Sujet: Re: Pierre Dite Levant "Our Levant" Lun 2 Nov 2015 - 14:30 | |
| I can handle the translation if you want I'll probably have some time to kill this afternoon. To me, it - quite - looks like a synthetic stone, from the pictures. Don't you think so ? ------------ Je peux me charger de la traduction si vous voulez. J'aurai sans doute un peu de temps à tuer cette après-midi. Pour moi, cela ressemble - assez - à une pierre synthétique, d'après les photos. Tu ne crois pas ? |
|
| |
Doorsch
Nombre de messages : 130 Age : 42 Localisation : Allemagne Date d'inscription : 04/03/2014
| Sujet: Re: Pierre Dite Levant "Our Levant" Lun 2 Nov 2015 - 15:11 | |
| - Thaeris a écrit:
- I can handle the translation if you want
I'll probably have some time to kill this afternoon.
To me, it - quite - looks like a synthetic stone, from the pictures. Don't you think so ?
------------
Je peux me charger de la traduction si vous voulez.
J'aurai sans doute un peu de temps à tuer cette après-midi.
Pour moi, cela ressemble - assez - à une pierre synthétique, d'après les photos. Tu ne crois pas ? Merci Tharis! i well appreciate it ! First historically the stones are named in Charles Gaspards Work, Check Page 44: http://www.coticule.be/heritage.html?file=tl_files/PDF%20articles/Coticule_Translated.pdf The stones are later mentioned in Henk Bos Grinding and Honing Part 4 about Belgian Waterwhetstones: direct link (english), Page 58 http://bosq.home.xs4all.nl/info%2020m/grinding_and_honing_part_4_belgian_whetstones.pdf Actually there is no further more information about the working properties and the finess of the stone. As mentioned they seem to have been used for Scythes and Pruning Hooks..... And yes this one is a natural Stone, i agree that the porous look is comprarable to some men made stones. |
|
| |
charlie48horlogerie
Nombre de messages : 8583 Age : 50 Localisation : Les 400 coups Date d'inscription : 13/06/2010
| Sujet: Re: Pierre Dite Levant "Our Levant" Lun 2 Nov 2015 - 20:59 | |
| Le grain me parait bien grossier pour les rasoirs |
|
| |
valto
Nombre de messages : 151 Age : 57 Localisation : paris Date d'inscription : 01/02/2015
| Sujet: Re: Pierre Dite Levant "Our Levant" Mar 3 Nov 2015 - 23:15 | |
| c'est bien ce que dit Doorsch: ce n'est pas une pierre à rasoir |
|
| |
charlie48horlogerie
Nombre de messages : 8583 Age : 50 Localisation : Les 400 coups Date d'inscription : 13/06/2010
| Sujet: Re: Pierre Dite Levant "Our Levant" Jeu 5 Nov 2015 - 11:30 | |
| |
|
| |
Oustoura
Nombre de messages : 1732 Age : 38 Localisation : Tours - France - GEO Date d'inscription : 27/10/2014
| Sujet: Re: Pierre Dite Levant "Our Levant" Ven 6 Nov 2015 - 23:09 | |
| pierre de levant? normalement elles ne sont pas avec traits blancs ? je plussoie avec ce qu'il a dit charlie, il parait assez que les graines sont assez grossiers |
|
| |
Doorsch
| Sujet: Re: Pierre Dite Levant "Our Levant" Sam 7 Nov 2015 - 11:21 | |
| - Oustoura a écrit:
- pierre de levant? normalement elles ne sont pas avec traits blancs ?
je plussoie avec ce qu'il a dit charlie, il parait assez que les graines sont assez grossiers C'est une Pierre Dite Levante, cest ne pas une Pierre Du Levante! Le Pierre Dite Levante cest une Pierre Belge, Le Pierre du Levante cest une Pierre Turquoise... Cette pierre est une Pierre Du Levante: Une auttre avec les traits blanc |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Pierre Dite Levant "Our Levant" | |
| |
|
| |
| Pierre Dite Levant "Our Levant" | |
|